3e Pinksteren Kermiskoers Axel

Geachte heer/mevrouw,

In 2023 heeft het bestuur van de Internationale Junioren Driedaagse na een korte afwezigheid de Kermiskoers Axel opgepakt en weer terug op de kalender gezet. Dit bleek een groot succes met een mooi en attractief deelnemersveld in alle categorieën.

 

                                        250_simg_image_423.jpg

 

                3e Pinksteren is en blijft traditioneel de dag van de koers in Axel.

 

Dit jaar vindt de kermiskoers Axel plaats op dinsdag 21 mei. De start van de 1e categorie vindt plaats om 18.30 uur.
De wedstrijden in Axel maken deel uit van het vorig jaar opgerichte

                                          4 kernen klassement

De overige deelnemers aan dit klassement zijn de comités van Zaamslag, Zuiddorpe en Westdorpe.


De wedstrijden worden georganiseerd in samenwerking met de organisatie van Trimbelangen Midden Zeeland, die onder andere zorgdragen voor een volledig jurykorps.

 

                                           250_tmz.png

 

In de wedstrijden komen de volgende categorieën aan de start:
               ‣ Amateurs, die een afstand van 60 km rijden,
               ‣ D-categorie, die een Afstand van 50 km rijden,
               ‣ S/P heren en
               ‣ S/P dames, die een afstand van 30 km rijden.


In iedere categorie wordt gestreden om de Zeeuwsvlaamse leiderstrui en extra prijzengeld, dat na de laatste wedstrijd wordt uitgekeerd. De leiderstruien zijn beschikbaar gesteld door Tweewielers Faas uit Terneuzen.

 

                              300_291116812_381081047342707_3030614534472803374_n.jpg

De start en finish vindt plaats op de Kanaalkade. Vanaf de start gaat de route via de Nassaustraat, de Markt, de Zeestraat en de Oranjestraat weer richting de finish op de Kanaalkade.

 

Namens de organisatie van de Internationale Junioren Driedaagse willen we m.n. Axelse horeca en middenstand, maar ook de overige sponsoren, hartelijk bedanken voor hun financiële bijdrage.
Zonder deze steun is een dergelijk evenement niet te organiseren.

realisatie: TiDi Media

uitschrijven